10 NAJCZĘSTSZYCH BŁĘDÓW W WYGLĄDZIE STRONY WWW

10 NAJCZĘSTSZYCH BŁĘDÓW W WYGLĄDZIE STRONY WWW

Internet i strony WWW są z nami już od wielu lat. Można przypuszczać, że w ciągu tego czasu wszyscy nauczyli się już, co w sieci wygląda dobrze i profesjonalnie, a co nie. Wciąż jednak zaskakująco wiele osób popełnia błędy w tej materii – niektóre są do tego uparcie powtarzane i powielane przez innych. Zatrudnienie profesjonalnej agencji zajmującej się projektowaniem stron internetowych oczywiście pozwoli uniknąć Ci wpadek, jednak warto, byś potrafił odróżnić, co w web designie jest warte uwagi, a co należy odrzucić.

 

  1. Długie bloki tekstu.

Nuda! Po pierwsze, to tak jak z prezentacjami multimedialnymi – nikt nie przeczyta „ściany tekstu”. Po drugie, lepiej większą i bardziej złożoną ilość tekstu podzielić na mniejsze części, grupując je tematycznie na odpowiednich podstronach. Twoja witryna zyska na czytelności i będzie lepiej postrzegana. Niech każda strona czy podstrona poświęcona będzie jednemu tematowi.

 

  1. Za dużo obrazków.

Jedno czy dwa zdjęcia naprawdę wystarczą! Większa ich ilość może spowolnić ładowanie się strony, co skutkuje tym, że użytkownicy ze słabszym łączem raczej zrezygnują z czekania. Badania przeprowadzone przez amerykański koncern Amazon wykazały, ze spadek czasu ładowania strony o każdą 0.1 sekundy przekłada się na 1% wzrost sprzedaży!

 

  1. Zła nawigacja.

Kiedy patrzymy na wyniki badań konsumenckich, wyraźnie widać, że Twoi przyszli i potencjalni klienci chcą strony czy sklepu internetowego, gdzie łatwo będzie się im odnaleźć. Oczywiście pomożemy Ci taką zbudować! Należy pamiętać, że pasek nawigacji musi być intuicyjny, odpowiednio umieszczony i mieć właściwy rozmiar. Jeżeli obecna nawigacja na Twojej stronie wygląda kiepsko i chciałbyś to szybko naprawić, daj nam znać – zanim poprawimy całość designu Twojej strony wdrożymy tymczasowe rozwiązanie w postaci małej wyszukiwarki, dzięki której klienci będą łatwo mogli odnaleźć interesującą ich sekcję.

 

  1. Muzyka w tle.

Nie, po prostu nie. Bez względu na to, czy Twoja witryna ma charakter prywatny czy komercyjny, bez względu na jakość i gatunek utworu – to po prostu odstrasza gości, a poza tym wydłuża czas ładowania się strony.

 

  1. Duża ilość animacji.

GIF-y, animowane reklamy, autoodtwarzanie wideo…Po chwili pobytu na takiej stronie Twoich gości może dopaść ból głowy! Pamiętaj, że to minimalizm, a nie przesada, jest elegancki i nowoczesny. Możemy zaproponować Ci taki projekt, którego nie będziesz musiał wstydzić się przed klientami i kontrahentami – znamy wszystkie trendy w projektowaniu stron WWW!

 

  1. Brak danych kontaktowych.

A przynajmniej brak danych kontaktowych w widocznym dla klienta miejscu. Sam formularz kontaktowy to także czasem za mało – pamiętaj o zamieszczeniu również konkretnych danych, takich jak np. fizyczny adres Twojego lokalu, firmowy adres e-mail lub numer telefonu. Klienci nie lubią czekać i dlatego nie ufają automatycznym formularzom kontaktowym.

 

  1. Dziwne wybory kolorystyczne.

Ok, może się wydawać, że Internet to fantastyczne miejsce na bycie kreatywnym. W profesjonalnym web designie, jakim zajmujemy się my, nie ma jednak miejsca na kolorystyczne szaleństwa. Staramy się wybrać klasyczny, neutralny odcień jako bazę dla projektu, wzbogacając go dodatkowo dwoma-trzema mocniejszymi akcentami, które współgrają z kolorystyką klienta. To zapewnia elegancki i profesjonalny wygląd strony internetowej.

 

  1. Nieprofesjonalne czcionki.

Cały Internet śmieje się z czcionek typu Comic Sans, ale w mało profesjonalnych lub przestarzałych projektach ten krój czcionki nadal się pojawia! W podobnie złym guście jest również przesadzanie z ilością fontów – można różnicować nagłówek i zawartość strony, ale nie należy przesadzać. Inaczej wygląda to tanio.

 

  1. Przesada w social media.

Oczywiście media społecznościowe są ciągle popularne i mogą decydować o Twojej popularności, lecz uwierzcie nam – nie każda firma, nie każda strona i nie każdy artykuł potrzebuje kilkunastu butonów do udostępniania, lajkowania, retweetowania treści na Facebooku, Twitterze, Google Plus… Dodawanie kolejnych odnośników do np. Pinterest sprawi, że Twoja strona będzie wyglądała na przeładowaną, a często nie jest nawet na miejscu.

 

  1. Ignorowanie wyglądu Twojej strony.

Prawdopodobnie sama zmiana Twojej strony na profesjonalnie wyglądającą nie wygeneruje Ci od razu setek klientów i tysięcy złotych zysku, ale jest dobrym startem. Twoja strona internetowa jest Twoją wizytówką w Internecie, gdzie jest też cała Twoja konkurencja. Nie chciałbyś, żeby witryna Twojego „fizycznego” lokalu miała odrapaną, okropną farbę i powybijane szyby, prawda? Raz na jakiś czas trzeba ją także odświeżyć, nawet gdy nie jest zniszczona. Dokładnie tak samo jest z Twoją stroną WWW. I tak, jak do remontu zatrudniasz profesjonalistów, tak do projektu strony internetowej powinieneś zaangażować nas – nasze doświadczenie, kreatywność i otwarcie na Twoje potrzeby pomoże wypracować nam wspólnie najlepsze dla Ciebie rozwiązanie.