6 sposobów na zwiększenie konwersji na stronie internetowej za pomocą opinii użytkowników

6 sposobów na zwiększenie konwersji na stronie internetowej za pomocą opinii użytkowników

W sieci istnieje wiele form komunikacji marketingowej. Umieszczenie na swojej stronie internetowej, godnych zaufania opinii Klientów jest jedną z nich. Tworzysz w ten sposób wiarygodny „background”, który jest czytelny oraz wiarygodny w oczach Twoich potencjalnych Klientów.

Dowiedz się, w jaki sposób zwiększyć konwersję na swojej stronie internetowej za pomocą opinii użytkowników.

Na początek zastanów się i odpowiedz na kilka pytań:

1. Jak często sprawdzasz opinie sklepu internetowego przed podjęciem decyzji o zakupie?
2. Czy sprawdziłbyś opinię restauracji, do której chciałbyś zabrać bliską osobę?
3. Wolisz kupić przedmiot u użytkownika, który jest wiarygodny, ma ponad 1000 komentarzy, czy u użytkownika który ma pełno negatywów?

Oczywiście odpowiedzi są jasne. Nikt nie będzie ryzykował! Tak samo jest w przypadku Twojej firmy, jeżeli nie posiada ona żadnych referencji, klient raczej skorzysta z usług konkurencji – o której pewnie może przeczytać liczne opinie.

W dobie postępu technologicznego, posiadamy coraz większy dostęp do informacji. Dzięki wyszukiwarce Google możemy znaleźć każdy interesujący nasz materiał, niemalże z każdej dziedziny nauki.

Bar na rogu, którego mijasz codziennie i którego szyld pokryty jest kurzem z lat 90, najprawdopodobniej również posiada wiele opinii w Internecie, a być może ma nawet założoną stronę na Facebooku. Warto tylko pamiętać o tym, że trzeba o nie dbać.

Wskazówka numer 1

Staraj się o to, aby Twoje referencje na stronie były konkretne. Sugerujemy, aby umieszczać prawdziwe, uzasadnione oraz oryginalne referencje od swoich Klientów. Zawsze możesz poprosić swojego Klienta o to, aby taką referencję Ci wystawił, chociażby drogą mailową. Możesz też oczywiście posiłkować się skanem papierowej wersji referencji od swoich Klientów, ale najczęściej są mało czytelne.
Wskazówka numer 2

Spróbuj uzyskać opinie od „rozpoznawalnych” podmiotów z dużym zasięgiem oraz zaufaniem. Rekomendacja od niewielkiego i mało znanego przedsiębiorstwa nie może w żaden sposób konkurować z referencją wystawioną poprzez renomowaną markę, która jest dobrze znana. Każdy chce zobaczyć rozpoznawalną nazwę, jeżeli pośród swoich Klientów nie miałeś żadnego rozpoznawalnego, warto zaproponować swoje usługi lub tez produkty w zamian za referencję. Jeżeli nie chcesz pracować bezpłatnie za referencję, zawsze możesz zaproponować dużą zniżkę.  A kto wie, być może w ten sposób pozyskasz dla siebie dużego Klienta?

Wskazówka numer 3

Możesz również rozważyć umieszczenie na swojej stronie referencji wideo. Z pewnością one zostaną potraktowane przez Twoich potencjalnych Klientów jako wiarygodne oraz prawdziwe.

Wskazówka numer 4

Dostałeś referencje? Nie zapomnij powiadomić o tym swoich fanów za pomocą kanałów social media. Niech wszyscy się dowiedzą, że jest u Ciebie ruch – i ludzie są zadowoleni!

Wskazówka numer 5

Nigdy, ale to nigdy nie usuwaj negatywnych, merytorycznych komentarzy. Internet nie zapomina. Dołóż wszelkich starań, aby odpowiedzieć konkretnie na negatywny komentarz (jeżeli on się pojawił, chociażby na mapie Google). Klienci, którzy zauważą, że firma reaguje na negatywne opinie, będą oceniać ją jako bardziej wiarygodną. Natomiast opinie, które pozostaną bez żadnej odpowiedzi, sugerować będą, że firma nie liczy się ze zdaniem klientów.
Wskazówka numer 6

Unikaj lakonicznych referencji. Jeżeli Klient wystawił Tobie referencje w stylu „Super firma, polecam wszystkim”, spytaj go, czy nie mógłby troszkę więcej dopisać od siebie, koncentrując się bardziej na opisie wykonanej przez Twoją firmę usługi, bądź też jakości produktu.

Masz pytania?

Zapraszamy do kontaktu poprzez nasz formularz.