Ministrona – 9 powodów dla których warto ją mieć

Ministrona – 10 powodów dla których warto ją mieć

Większość ludzi, w tym być może i Ty, uważa, że ministrony to często zbyteczne małe strony internetowe z „fajnymi” animacjami we Flashu, ciekawym designem, ale zerową lub minimalną wartością jeżeli chodzi o optymalizowanie pozycjonowania strony. Tak naprawdę to błędne podejście. W ostatnich latach minisites ewoluowały z nisko ocenianych stron o wątpliwej przydatności do potężnych narzędzi do optymalizacji SEO.

Nowa generacja mikrostron to nie tylko kreatywne i artystyczne podejście do prezentacji produktu czy usługi w Internecie, ale także przydatne informacje oraz ciekawa zawartość, która często jest łatwiej przyswajalna przez użytkownika niż ta na „pełnowymiarowych” stronach. Dla tych, którzy nie spotkali się dotychczas z koncepcją ministrony: to po prostu niewielka strona internetowa, zazwyczaj z jedną lub dwiema podstronami. Zazwyczaj projektowane i wdrażane są w konkretnym celu, np. wypromowania jakiejś marki czy produktu. Optymalizowane są pod jedno lub kilka dokładnych słów kluczowych, służąc dzięki temu jako narzędzie do pozycjonowania strony w wynikach wyszukiwania.

Jakie są podstawowe zalety posiadania ministrony?

1. Przewaga SEO

Każda mikrostrona jest stroną internetową, więc ma swój własny adres URL. Jeżeli zadbasz o to, by jej adres był unikalny i łatwy do zapamiętania, ludzie z łatwością odnajdą Cię w Internecie. To zdecydowanie jest duża przewaga w kontekście optymalizacji SEO. Każda z Twoich ministron może pozycjonować się w wyszukiwarkach pod kątem kilku konkretnych słów kluczowych w swojej nazwie domeny, co jest wysoko cenione przez wyszukiwarki Google czy Yahoo, a celowo prowadzić do Ciebie. „Normalna” strona internetowa Twojej firmy tego nie potrafi.

2. Zaznacz to, co najważniejsze

W porównaniu do „pełnowymiarowej” strony internetowej, ministrona pozwala na większą koncentrację na Twojej marce czy produkcie, a przekaz kierowany do klienta jest znacznie bardziej przejrzysty. Ponieważ na mikrostronie jesteś w stanie opisać jedynie konkretny produkt czy usługę, daje ona Twoim klientom jasny i szybki obraz tego, co mogą od Ciebie kupić. Żadne inne produkty czy zbędne informacje nie rozpraszają ich i nie odciągają ich uwagi od Twojego produktu.

3. Efektywny branding

Jeżeli uruchamiasz nowy produkt lub usługę, z pewnością zależy Ci na tym, by wyróżniała się na tle innych – nie tylko konkurencyjnych, lecz często także tych pochodzących z tej samej firmy-matki. Na przykład koncern Unilever prowadzi ministrony dla swoich pojedynczych, znanych marek (np. Axe), których design i zawartość jest wizualnie atrakcyjna dla ich docelowych klientów. To zwiększa rozpoznawalność i popularność konkretnego produktu, czyli kosmetyków, jednocześnie nie wiążąc ich ze słabiej kojarzoną marką-matką.

4. Skuteczna kampania e-mailowa

W ostatnim dwudziestoleciu e-maile stały się jednym z najważniejszych środków komunikacji. Praktycznie każdy z nas ma swój adres mailowy, często nawet kilka. Ministrony mogą to wykorzystać, by skontaktować się z milionami użytkowników. Dobrze wypozycjonowana i zaprojektowana ministrona z przyciągającym uwagę formularzem kontaktowym, może pozyskać swoim właścicielom ogromną bazę kontaktów.

5. Szczegółowe informacje

Z pewnością Twoja ministrona pomoże w bardziej szczegółowy i dokładny sposób zaprezentować Twoje produkty potencjalnym klientom. Dzięki temu, że każdy produkt czy marka prezentowane będą na dedykowanej im stronie internetowej, uwaga klienta będzie skupiona wyłącznie na nich.

6. Wzrost zainteresowania

Oczywistą zaletą każdego uruchomienia strony internetowej jest wzrost zainteresowania marką, produktem czy usługą ze strony potencjalnych klientów. Informacja zamieszczona w Internecie ma większy zasięg, więc każda ministrona dedykowana Twoim produktom zwiększać będzie zainteresowanie klientów.

7. Szybszy rozwój i ulokowanie

Ministrona będzie szczególnie przydatna, jeżeli będzie stosowana do okresowej promocji produktu lub ogłaszania informacji, która ma krótki „okres przydatności”. Wówczas tworzenie pełnej strony internetowej byłoby niepraktyczne – byłaby to strata czasu i pieniędzy. Mikrostrony łatwiej jest stworzyć i szybciej ulokować.

8. Idealne narzędzie do eksperymentowania

Wysyłanie różnych komunikatów i prowadzenie kampanii marketingowych za pośrednictwem różnych i zdywersyfikowanych ministron może pomóc Ci przetestować rynek. Pomoże Ci to lepiej ocenić skuteczność komunikatów i wybrać, co jest lepsze i bardziej atrakcyjne dla rynku docelowego.

9. Większa wydajność

Wbrew temu, co sądzi większość ludzi, budowanie i utrzymywanie ministron może być bardziej wydajne niż pełnowymiarowych stron internetowych. Oprócz ograniczonej liczby podstron, mniejsza jest również sama zawartość. Mikrostrony zasadniczo oparte są na prostym layoucie, jednym lub maksymalnie kilku obrazach, ewentualnie animacjach – nie wymagają wiele pracy.

Chciałbyś również posiadać mini stronę, która pomoże Ci przebić się ze swoimi usługami lub produktami? Napisz do nas. Przeważnie odpowiadamy w przeciągu kilku minut. Zrealizowaliśmy już setki mini stron.

Twoje Imię

Twój Email

Tytuł

Wiadomość

Wpisz kod